دوره آموزشی جوانی جمعیت در بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان گناوه برگزارشد.

31 ارديبهشت 1403
تداوم این روند به تدریج ساختار سنی جمعیت را از وضعیت جوانی خارج کرده و آن را به سوی سالخوردگی قریب‌الوقوع سوق خواهد داد که خود یک نگرانی بسیار جدی است.

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان :

در اولین روز از هفته ی ملی جوانی جمعیت  دوره ی مذکور با جضور کلیه ی کارکنان وهمراهان بیماران در سالن آموزش بیمارستان سوانح وسوختگی در تاریخ 29اردیبهشت ماه با حضور خانم زارعی کارشناس ارشد مامایی از شبکه ی بهداشت ودرمان شهرستان گناوه برگزار شد.

سرکار خانم زارعی درمورد چگونگی مواجهه با نیازهای فزاینده پیش روی سالمندان آینده گفت: یکی از چالش‌های جدی  که از همین الان باید فکری به حال آن کرد و با برنامه‌ریزی مناسب و سیاستگذاری اثربخش، از آسیب‌های محتمل جلوگیری به عمل آورد، چرا که در هر صورت، به دلیل افزایش امید زندگی، حتی با افزایش باروری و فرزندآوری، بخش عظیمی از جمعیت ما سالخورده خواهند شد و باید برای آنان برنامه‌ریزی شود.به موازات پایین آمدن فرزندآوری و حضور سالمندان در جامعه، نیروی کار به شدت دچار افت و ضعف خواهد شد و این امر، دولت­‌ها را با چالش بسیار جدی مواجه ساخته و بار اکثریت افراد جامعه بر دوش اقلیت (نیروی جوان که با کاهش جمعیت مواجه شده است)، سنگینی خواهد کرد.برخی زوجین، ترجیح می­‌دهند فرزندی نداشته باشند یا فرزندآوری را به تأخیر بیندازند، برخی دیگر فاصله بین موالید را افزایش می‌­دهند، برخی از آن‌ها تک فرزندی را انتخاب کرده و زوجین مسن‌­تر نیز فرزندآوری را متوقف می­‌سازند. تداوم این روند به تدریج ساختار سنی جمعیت را از وضعیت جوانی خارج کرده و آن را به سوی سالخوردگی قریب‌الوقوع سوق خواهد داد که خود یک نگرانی بسیار جدی است.دلایلی باعث کاهش باروری در جامعه ما شده است وهمچنین  اشاره‌ای به خانواده و تغییرات آن و-چه دلایلی باعث کاهش باروری در جامعه ما شده وراهکارهای پیشنهادی ازافراد حاضر آموزش داده شد وبحث ومناظره شد.همچنین در مورد ناباروری وراهکاهای درمانی باروری وکنترل سقطهای عمدی صحبت نمودند.

 

 

 


کلمات کلیدی:
برگزاری.دوره.جوانی.جمعیت     بیمارستان.سوانح.سوختگی     شهرستان.گناوه    

تاریخ بروز رسانی:   9 خرداد 1403

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر



ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >