منشور اخلاقی دانشگاه علوم پزشکی

1398/8/13 0:0

               

منشور اخلاقی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني بوشهر

              رسول خدا (ص) فرمودند: من برانگيخته شدم براي به اتمام رساندن مكارم اخلاق

1)      ما دانشگاهيان جهت تحقق آرمانهاي انساني و سازماني، خود را متعهد بلكه مفتخر به خدمت صادقانه به مردم دانسته، اجري وافر براي كرامت انساني آنان قائليم و ايمان داريم كه رضاي خالق وابسته به رضايت مخلوق است و جلب رضايت الهي و عمل در چارچوب مقررات و قوانين را از وظايف شرعي و اصلي خود مي‌دانيم .

2)      حفظ نظم و آراستگي ظاهري در چارچوب شئونات اسلامي و اداري، رعايت احترام و نزاكت، عدل و انصاف و تلاش در جهت برقراري حاكميت اخلاق اسلامي را سرلوحه خدمت خود قرار مي‌دهيم .

3)      داشتن صداقت، صميميت، صراحت، شكيبايي و خوشرويي توام با برخورد مسئولانه نسبت به مراجعين از شاخص‌هاي رفتاري ما خواهد بود .

4)      رازداري، خودداري از افشا اطلاعات و اسناد محرمانه، حفظ اسرار ارباب رجوع، پذيرش انتقادهاي سازنده و موثر، خودداري از مظاهر فساد اداري ( نظير توصيه ، هديه غير متعارف و ... ) و داشتن رفتار يكسان در برابر مراجعين را همواره به ياد خواهيم داشت .

5)      تصميم و عملكرد منطبق با اصول اعتقادي ، مديريت مناسب زمان، وقت شناسي و نظم و ترتيب در امور، داشتن جديت ، پشتكار، دلسوزي در انجام امور محوله براي ما از اهميت ويژه‌اي برخوردار خواهد بود .

6)      انجام وظايف محوله بر اساس اصل مشاركت ، حفظ حرمت سازمان و عدم سوءاستفاده از مقام و موقعيت اداري و رعايت سلسله مراتب اداري به هنگام برخورد با مراجعين مورد توجه خاص ما قرار خواهد گرفت .

7)      كوشش و تلاش مستمر در جهت استقرار و تقويت ارزشهاي اخلاقي، اسلامي و اجتماعي در محيط كار، ايجاد فضاي صميمي و اعتماد، پرهيز از تبعيض، شايعه‌سازي، تهمت ، غيبت و خبرچيني را وظيفه شرعي خود مي دانيم .

8)      كوشش در بكارگيري و استفاده بهينه از فن‌آوريهاي جديد جهت تهيه و ارائه اطلاعات مستند و شفاف براي پاسخگويي به مراجعين، تجهيز و آماده سازي فضاي مناسب سازماني به منظور ارائه خدمات مطلوب و ارزنده‌تر به مشتريان را مورد توجه كامل قرار خواهيم داد .

9)      از آنجائيكه رسالت اصلي دانشگاه تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و گسترش فرهنگ، آموزش و پژوهش در همه ابعاد مي‌باشد،‌از اين‌رو ارائه خدمات بهداشتي مناسب،‌درمان صحيح و بموقع بيماران،‌ترويج‌فرهنگ‌آموزش،‌تحقيق‌و‌پژوهش،‌‌بهسازي‌و‌باز‌آموزي‌نيروي‌انساني‌از‌طريق‌مشاركت‌فعال‌و‌آموزش ‌مستمر ‌را‌ سر‌لوحه‌كار ‌خود قرار مي‌دهيم .

 

 

    ((طرح تکریم مردم وجلب رضایت ارباب رجوع))

 

 


تاریخ بروز رسانی:   13 آبان 1398

تعداد بازدید:   ۶

 


چاپ | ارسال به ايميل
< >