طرز تهیه سالاد لوبیا

1391/8/8 0:0
مواد لازم:روغن زیتون – پیاز قرمز خرد شده- سیر خرد کرده - فلفل قرمز چیلی خرد کرده – فلفل دلمه ای قرمز خرد کرده –فلفل دلمه ای زرد خرد کرده ...

نام و نام خانوادگی تکمیل کننده:مریم نوشادی –کارشناس تغذیه
مرکز:بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه
نام غذا:سالاد لوبیا
موارد استفاده:
خوراک رژیمی –جهت کاهش وزن
مواد لازم:روغن زیتون – پیاز قرمز خرد شده- سیر خرد کرده - فلفل قرمز چیلی خرد کرده – فلفل دلمه ای قرمز خرد کرده –فلفل دلمه ای زرد خرد کرده –لوبیای قرمز پخته – لوبیا چشم بلبلی پخته – لوبیا سفید پخته – رب گوجه فرنگی – سس فلفل شیرین – نک و فلفل – گوجه فرنگی های کوچک نصف کرده- گشنیز تازه خرد کرده
دستور پخت:روغن    را در قابلمه مناسبی گرم کنید و پیاز و سیر و چیلی را برای 3 دقیقه به آرامی در آن تفت دهید . سپس فلفل قرمز و زرد را که به صورت نواری خرد کرده اید ،بیفزایید.
حالا لوبیا ها ،رب گوجه فرنگی ، سس فلفل شیرین ،نمک و فلفل را به مواد اضافه نمایید.و آن را با حرارت ملایمبه مدت 10 دقیقه بپزید.اکنون گوجه فرنگی ها را نیز به آغن اضافه کنید و بگذرید برای 2 دقیقه دیگر به آرمی بپزد.
خالا سالاد آماده شده را در کاسه سرو بریزید و روی آن گشنیز بپاشید

سالاد را به صورت گرم میل نمایید.

 

 

توضیحات:
اگر شما فکر می کنید حبوبات ارزش غذایی ندارند و فقط تولید نفخ و چاقی می کنندکاملا در اشتباهید .حبوبات سرشار از پروتیین - فیبر – مواد معدنی هستند .
فیبر لوبیا از نوع فیبر های محلول است . که باعث کاهش تخلیه معده و افزایش هضم و افزایش تخلیه روده می شود. فیبر لوبیا سبب پر شدن معده و به همین جهت سبب افزایش احساس سیری می شود. همچنین لوبیا در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارد


تاریخ بروز رسانی:   9 خرداد 1392

تعداد بازدید:   ۱۱

 


چاپ | ارسال به ايميل
< >